سفارش تبلیغ
صبا ویژن
[ و کسى از وى مسافت میان مشرق و مغرب را پرسید فرمود : ] به اندازه یک روز رفتن خورشید . [نهج البلاغه]
سرچشمه

به نام خدا

 

 

 معنای واژه کوثر :

 

هر چیز فراوان و متراکم ، شخص بزرگ و پر خیر و بخشنده ، نام نهری در بهشت ، نوشیدنی گوارا

 

 

مقدمتا عرض میکنیم که برای حضور در قیامتی که به اندازه یه چشم بهم زدن خواهد رسید باید شاهدانی را انسان برای این قیامت داشته باشد و خداوند مهربان کوثر وجودی حضرت زهرا ( س) را شاهدی برای قیامت ما در نظر گرفته است که شفاعت امتی را بکند که دوستدار اهل بیت و دشمن سر سخت دین هستند و این نعمت در کوثر پیامبر به ودیعه گذاشته شده است و خوشبخت امتی است که کوثر دارد که شفاعتش را در قیامت و محشر خدا خواهد کرد و رو سفید کسانی هستند که محبت زهرا ( س) پیامبر را دارا می باشند که خود فرمود کسانی که دوستدار زهرای من باشند اهل بهشتند،  این شاهد شفیع روز قیامت است انشالله آیات سوره را در چند بخش و به اختصار بیان میکنیم .

 

 

 

1- گفتیم حکمت هدیه ایی است از جانب خدا به سوی انسانی که ظرف وجودش از بدیها پاک است ، ظرف پاک لایق هدیه الهی  می گردد . رسول خدا (ص ) که صاحب وجودی پاک بود صاحب حکمت پروردگار و کتاب عظیم قرآن گردید ، علاوه بر حکمت و علم پروردگار ، خداوند پاداش خیر وجودی پیامبر(ص) ، هدیه ایی به ایشان عطا کرد که تنها ظرف وجودی پیامبر شایسته آن بود و توانایی پذیریش آن را داشت ، خداوند کوثر را به پیامبر(ص) عطا فرمود .

إِنَّا أَعْطَیْنَاکَ الْکَوْثَرَ (1)

2- گفتیم همه گناه ها و شرها از بی علمی نشات می گیرد ، انسانی بی علم هدیه خداوند را درک نخواهد کرد و از رسیدن به وصل خدا و صلاه عاجز خواهد بود ، علم ریسمانی است برای رسیدن به معرفت خدا و خود خدا ، همان گونه که علم وحکمت باعث ازدیاد یقین انسان و بالاخص پیامبر (ص) است ،کوثر نیز ریسمانی است که پیامبر را به خدا بیشتر وصل می کند ( کوثر مرهم همه آلام رسول خدا در همه عمرشان بودند ... هدیه ایی که خدا برای آسایش پیامبر به ایشان عطا فرمود ، در طی همه رسالت پیامبر (ص) همه بدیها یک سو وجود نازنین ودستهای مرهم فاطمه(س) یک سو )

فَصَلِّ لِرَبِّکَ وَانْحَرْ (2)

3- هر علمی که به انسان می رسد چون روشنایی است و پله ایی برای رسیدن به مقامهای بالتر وحسنات بیشتر ، شکری لازم دارد ، هر علمی دوری از گناه ورضی الله را در پی خواهد داشت وانسان عالم ناگزیر از شکر است ... و هدیه کوثر نیز شکری دارد که تنها از وجود نازنین پیامبر(ص) ساخته است ولاغیر ...خداوند دستور صلاه می دهد که خود شکری است اموخته شده از بالاترین آسمانها بر زبان انسان ، وهیچ شکری حد هدیه کوثربر زمین  نیست مگر صلاه انسانی چون پیامبر(ص).

فَصَلِّ لِرَبِّکَ وَانْحَرْ (2)

 

4- گفتیم علم به تنهایی خیری در بر ندارد وچه بسا علم غرور و.... در پی داشته باشد ،(یقین عامل رسیدن به درجه نهایت علم است ) نعمت ها تنها زمانی  باعث رسیدن به کمال می شوند که در صراط مستقیم قرار داشته باشند تنها در این صورت یک نعمت که در صراط مستقیم به حسنه بیانجامد ده حسنه دیگر را در پی خواهد داشت ... که کوثر نعمتی بود که چون به سوی نور ره گشوده بود 12 معصوم را به زمین هدیه داد تا هستی منت دار همه خوبی او باشد ، اینچنی کی کوثر پیامبر در زمین به سوی کثرت ودر عین حال به وحدت خدا می رسد ونعمت یاوه گویان به بلا تبدیل می گردد و نامی از آنان در زمین باقی نخواهد ماند ... چه بسار دارندگان علمی که بر گوش وچشم وقلبشان مهر نهاده شده که سودی از علم نمی برند ...

در یک سو فاطمه (س)  است  و درسوی دیگر همه ابترها از نعمت پروردگار

إِنَّ شَانِئَکَ هُوَ الْأَبْتَرُ (3)

و چه کس شایسته تر از ساقی علم لدونی خدا جز باب علم ؟ که فاطمه (س) کوثر علم است و جزای حسنه پیامبر ( س)  وعلی  ( ع ) در هر دو عالم ساقی این علم ابدی .

 

 

 



مرزلن ::: دوشنبه 86/1/6::: ساعت 10:50 عصر


لیست کل یادداشت های این وبلاگ