• وبلاگ : سرچشمه
  • يادداشت : رابطه سوره کوثر وعلم
  • نظرات : 0 خصوصي ، 2 عمومي
  • mp3 player شوکر

    نام:
    ايميل:
    سايت:
       
    متن پيام :
    حداکثر 2000 حرف
    كد امنيتي:
      
      
     
    + رحيم 

    با سلام و عرض ادب

    با تبريك سال نو و در خواست عاجزانه از خداوند بزرگ، نعمت براي جمع بزرگواري كه در سايه قرآن سالي را طي كردن

    ************

    لازم هست يه معنا از كوثر بنويسيم تا مشخصا بشه راجع به اون بحث كرد امامعناي لغوي واژه .

    كوثر : هر چيز فراوان و متراكم ، شخص بزرگ و پر خير و بركت و بخشنده ، نام نهري در بهشت خدا ، چون عرب هر چيز نوشيدني رو شراب خطاب مي كند لذا به نوشيدني گوارا نيز معنا ميشود .

    در سوره به طور قطع خطاب به پيامبر دارد كه ما به تو كوثر عطا كرديم اين نوعي دلداري به پيامبر است در مقابل حرف جامعه كه در پي اذيت پيامبر مهر و صميمت، بود و هست كه در نسل تو بركتي را گذاشتم يعني حافظ نسل تو شدم با عطاي كوثر تا آن نسل حفظ شود تا برنامه هاي اسلام قطع نگردد و جاري باشد اين عظمت اين سوره را نشان ميدهد و اين بطور يك خبر غيبي است به پيامبر البته بايد در نظر داشت كه بلاياي زيادي رو بر سر راه امت پيامبر قرار ميدهند و الان هم هست با چهره اي متفاوت، عطاي كوثر ضرورتا احساس ميشود .

    براي رسيدن به علم پاك و ناب : قرباني كن و نماز به جا آور

    قرباني كن يعني از همه هواهاي نفساني بگذر يعني از ارتكاب هر نوع گناه دوري كن تا به كوثر برسي و براي رسيدن به كوثر عبادت شرط لازم و كافي است .

    به گمان و ظن دشمنان تو ( ابتر و دمبريده هستي ) در صورتي كه خودشان با توجه به داشتن حكومت ،رو به زوال رفتند ولي دين با كوثرش همچنان باقي ماند و علم نيز هم چنان، اين رودخانه خروشان مسير دريايي را ميپيمايد كه جز قرآن نيست

    عالي بود