• وبلاگ : سرچشمه
  • يادداشت : رابطه صبر با معاد (( اصول دين ))
  • نظرات : 0 خصوصي ، 14 عمومي
  • آموزش پیرایش مردانه اورجینال

    نام:
    ايميل:
    سايت:
       
    متن پيام :
    حداکثر 2000 حرف
    كد امنيتي:
      
      
     
    + رحيم 

    با سلام و آرزوي قبولي طاعات

    خداوند اولين بركت در مورد نوشتن از رابطه صبر و اصول دين را به عطا كرد و اين فرصت بايد غنيمت شمرده شود و آنرا جدا به فال نيك گرفت خداوند از حق و حقوق خويش به ما اختيار داده تا در اصول دينمان چون و چرا كنيم ولي اگر اين اصول را شناختيم بايد نوعي (( تعبد )) را بپذيريم اگر اين اصول را اثبات شده درك كرديم ديگر معنا ندارد كه بپرسيم (( چرا نماز صبح دو ركعت هست ؟)) البته بايد بدانيم براي پرسش هرگز نميشود زمان تعيين نمود .

    به هر حال اين خلجانات ذهني بهترين راه تكامل براي انسان است تا از راه اثبات عقلي به اثبات دل برسيم براي حضور خالقي مهربان .

    همانطور كه نوشتيد (( صبر )) در رابطه هاي دنيوي اثبات شده است و در عالم برزخ نيز مجال خداوند براي ارتقاء بشر از ما گرفته نشده است ،‏اما يك سئوال بزرگ در ذهن باقي ميماند كه به قرينه آوردن صبر در دنيا و آخرت براي چيست ؟؟ آيا خداوند در قيامت هم به پاس (( صبر )) كه با همه حواسمان بر انگيخته ميشويم پاداش خواهد داد ؟ يا خير و يا در آخرت ديگر مجالي نيست اگر نيست پس چرا صبر در اين چند آيه براي قيامت بكار برده شده است .

    پاسخ به اين موضوع را از روي آيات گفتيم و بنظر رسيد كه تا حدود زيادي قابل پذيرش هست حتي روايات بسياري بر اين موضوع كه آخرت محل دادن پاداش و جزاست چه اعمال نيك و چه بد وجود دارد .

    ميخواهيم بنا را بر اين بگذاريم كه خداوند اين مجال (( صبر )) را در قيامت هم داده باشد چون او قادر مطلق است و هيچ چيز خارج از اراده او نيست خوب ، حالا با طرح يك پرسش و جوابهايي كه دوستان همگي بدون استثناء فراهم ميكنند و مينويسند و اين خواهش عاجزانه من هست تا به پاسخ اين سئوال برسيم انشالله

    اگر خداوند فرصت اصلاح را توسط صبر در قيامت به همه ما بدهد چه اتفاقي خواهد افتاد ؟؟ !!

    اميد است پاسخ هاي ما راهگشاي باشد منتظر نظرات مستدل و محكم همه دوستان هستيم انشالله ما را از اين خير محروم نميكنند .