• وبلاگ : سرچشمه
  • يادداشت : صبر و ظلم
  • نظرات : 0 خصوصي ، 5 عمومي
  • ساعت ویکتوریا

    نام:
    ايميل:
    سايت:
       
    متن پيام :
    حداکثر 2000 حرف
    كد امنيتي:
      
      
     
    + زهره 

    سلام

    خسته نباشيد از پستي كه نوشتيد و اما اصل كلام . اينكه آيا به راستي براي مبارزه با ظلم بهترين راه صبر است . صبر تنها يك راه است اما كاملترين راه نيست شايد تنها با صبر بتوان تنها به خودت بقبولاني كه اين راه آزمايش الهي است اما آسيبي كه از اين راه مي بيني بيشتر از اينهاست .

    آيا به راستي تعريف صفات منفي تنها فعل ماست و هيچ صفت منفي در عالم وجود ندارد . پس چگونه است كه خداوند براي ظلم ما تنبيه در نظر مي گيرد و براي صبر ما پاداش . اين درست است كه صبر و ظلم از جنس خود ماست مگر ما از جنس چه كسي هستيم .

    پس ظلم حتما وجود دارد و اينكه ما به آن چگونه نگاه كنيم مهم است . حتي اگر زندگاني ابدي را هم در نظر داشته باشيم بهر حال اين دنيا هم يك گذرگاه است كه بايد از آن سالم عبور كرد نه با رواني آسيب ديده از ظلم ديگران .

    و نكته آخر اينكه آيا صبر در مقابل ظلم و ظالم حربه خوبي است يا نه را بايد بيشتر بررسي كرد و نياز به مدت زمان بشتري دارد .

    پاسخ

    با سلام از نقد زيباتون ممنونم و لطف كرديد كه مطرح كرديد در مقام پاسخ نيستم بلكه دلم ميخواد كه بيشتر خودم متوجه بشم لذا ظاهرا در مقام پاسخ بر آمدم اينكه فرموديد تنها صبر نيست براي مقابله با ظلم اين حقيقتي است ما هم ادعا نداريم كه صبر تنها راه مبارزه با ظلم هست عرض كردم (( آيا حربه زيبايي نيست )) اين به اين معناست كه حربه هاي ديگري هم براي مبارزه با ظلم هست و بايد عرض كنم ما راههاي مبارزه با ظلم رو نمينوشتيم بلكه تناسب صفات منفي رو با صبر تا جايي كه مقدور بود بيان ميكرديم در ضمن اگر انسان صبوري باشيم حتما از ناحيه ظلم آسيبي به ما نميرسد چون عجله اي براي كار و يا مقابله با ظلم نداريم با ظلم به صورت منطقي بايد بر خورد كرد و شايد هم يكي از راهاي مبارزه با ظلم قهر آميز باشد اما مد نظر ما اينجا نبوده .اما صفات منفي مگر فعل ما نيست ؟؟؟ اگر نيست پس از جنس چه كساني است ؟؟؟ و يا چه كسي است و اين در صورتي است كه ميدانيم فعل بد از خدا سر نميزدند و يا صفات منفي در وجود حضرت حق نيست و اگر هم خدا ما را تنبيه ميكند اين نشان دهنده اين است كه فعل منفي عمل ماست .و اما اينكه ظلم و صبر از جنس ماست پس جنس ما از چي هست بايد عرض كنم (( ما جسمانيت البقي و روحانيت الوجود هستيم )) جنسيت ما هم از خداست و هم از خاك .و دقيقا درست فرموديد كه ظلم حتما وجود دارد و اين دنيا هم گذر گاهي است و ما هم بايد از آن عبور كنيم و در آخر هم عرض شد كه يكي از راههاست و گرنه در صدر اسلام هم پيامبر به همه آزار و اذيت كافران پيروانشان را به صبر و حوصله توصيه فرمودند پس ميتواند بعنوان يك حربه مطرح باشد موفق باشيد