سفارش تبلیغ
صبا ویژن
بارالها! دوستی ات را محبوب ترین چیزها برایم قرار ده، ترس از خودت را ترس آورترین چیزها نزدم قرار ده وبا شوق به دیدارت، نیازهای دنیایی را از من بِبُر . [رسول خدا صلی الله علیه و آله]
سرچشمه

به نام خدا

صبر و علم در تعامل با یکدیگر مانند یک جاده دو طرفه می باشد که هر کدام با دیگری تعریف خویش را دارند ، در تعریف علم حضوری و حصولی جایگاه علم کاملا مشخص شده است .

در مقطعی علم به تنهایی شاید به ضد ارزش نیز تبدیل شود ، ولی آیات بی شماری در قرآن در تعریف علم و اهمیت آن هست که باعث مباهات می باشد ، اما هیچگاه برای صبر چنین تعاریفی را نمیتوان تصور رکرد و صبر همواره رفیع ترین جایگاه را برای خویش دارا بوده است .

علم بدون تزکیه و تهذیب را فقط با صبر می توان تحمل کرد در دنیای علمی امروز ، علم بدون تهذیب سلاح مخربی است به دست زنگی مست .

صبر در یک نگاه و نظر دارای ویژگیهایی است با علم که عبارتند از .

 

صبر بهترین انگیزه برای رسیدن به علم است    

 صبر بهترین محرک برای رسیدن به علم ناب  الهی است

 صبر بهترین محک برای شناخت علم پاک از نا پاک است

 صبر عاملی است برای دسته بندی کردن علم

 صبر عاملی است برای درک علم با روح و جان و روان

 ثبر عاملی است برای تصفیه درونی

 

و اما صبر با این شش عامل در رابطه مستقیم با علم معنا پیدا می کنند ،  هر چند خود صبر دارای ویژگیهایی است که خود به خود هر کسی با داشتن مقام صبر ار آن بر خوردار می گردد برای مثال می توان از آْنها نام برد و این همان ارتباط بین صفات درونی و صبر است

 

 صبرعاملی است برای استفامت و پایداری

صبر عاملی است برای جاودانگی و ماندگاری

 صبر عاملی است برای ایجاد احترام متقابل

 صبر عاملی است برای روشن کردن روابط

 صبر عاملی است برای پایداری های روحی و روانی

 صبر عاملی است برای تقویت ایمان

 

و اما رابطه صبر و امامت و رهبری جامعه نیز بیان شده و جالب است که فرمودید امامت را با صبر هدیه می کنند و از رهگذر این امامت و صبر انسان به یقین می رسد و علم راستین نیز انسان را به یقین می رساند هم چنان که علم پیامبران و امامان .



مرزلن ::: سه شنبه 85/4/27::: ساعت 10:6 عصر


لیست کل یادداشت های این وبلاگ