سفارش تبلیغ
صبا ویژن
رسول خدا فرمود : «نزد خداوند، هیچ چیز دشمن تر از خانه ای که بر اثرطلاق ویران شود، نیست» . سپس امام صادق علیه السلام فرمود:«خداوند ـ عزّوجلّ ـ، به سبب دشمنی ای که با جدایی داشت، درباره طلاق تأکید ورزید و سخن را در آن باب، بارها بازگفت. [صفوان بن مهران ـ از امام صادق علیه السلام نقل می کند ـ]
سرچشمه

 

به  نام خدا

آیه های11 و12 سوره قمر

 

فَفَتَحْنَا أَبْوَابَ السَّمَاء بِمَاء مُّنْهَمِرٍ (11) وَفَجَّرْنَا الْأَرْضَ عُیُوناً فَالْتَقَى الْمَاء عَلَى أَمْرٍ قَدْ قُدِرَ (12)

 

خداوند درهای آسمان را گشود تا سیلابی از آب فرود آید وآبهای درون زمین با شدت از دل زمین بیرون آمد (فجرنا ) تا امر خدا محقق گردد .

برای رسیدن به هدفی که خداوند مقدر کرده است آبها از آسمان وزمین گرد هم آمدند تا امر خدا به بهترین نحو ممکن انجام گیرد ، اگر چه آب آسمان یا زمین به تنهایی برای انجام وظیفه کافی بودند ولی اجتماع  آبها  برای انجام بهتر وزیباتر امر خداوند نشان می دهد زیبایی در اجتماع است ،  در فرمانبرداری از حکم خدا همه موجودات به تنهایی می تواندد فرمانبردار باشند ولی خداوند به شیوه های مختلف این امر را در اجتماع پذیرنده تر نشان داده است ،بسیاری از عبادات درجمع مقبول ترند ، خداوند بارها فرمان داده است برای کار خیر قیام کنید ویکدیگر را برای امر به معروف و نهی از منکر یاری وکمک کنید .

جایی که فرمانبرداری از خداوند شرط است  آبها از زمین آسمان به هم می پیوندند تا فرمانبرداری خود را از خداوند ثابت کنند وعظمت وشکوه جماعت را به همگان نشان دهند .

عقل اعتراف می کند یک دست صدا ندارد و برای برداشتن هر باری اثر گذاری جمع بیش از فرد است وانسان به عنوان یکی از موجودات جهان هستی تاب تنها زیستن را ندارد .الگوهای موجود در جهان خلقت نیز بیان کننده این نیاز میباشند ، در جمع بودن و به صورت جمعی کار کردن نیاز انسان ،حیوان ، نبات وجماد است .

آبها ی آسمان وزمین برای فرمانبرداری از خداوند یکی می شوند .اما توجه به یک نکته مهم است که با همه ارزشی که جمع دارد ، کمیت یک اجتماع مهم نیست ، بسیارند جماعتی  کوچک که بر اثر اعتقاد به هدف جمعی خود بر جماعت بزرگتر غلبه کردند .

نصرت خداوند – اعتقاد به هدف جمعی – اصرار بر رسیدن به هدف از عوامل مهم پیروزی یک جمع است ، نمونه های بسیار از جماعت کوچک که بر جماعت بزرگ غلبه کرده اند وجود دارد که می توان به آنها اشاره کرد از جمله اشاره قرآن به پیروزی مسلمین در جنگ بدر که به دلیل نصرت خداوند که در پی نیت مسلمین به وجود آمد پیروز گشتند ویا پیروزی تعداد اندک یاران اما م حسین (ع) که با اندک یاران خود پیروز همه عصرها گشتند ونام یادشان تا ابد باقی ماند وهمه مسلمین وشیعیان روزی خور خوان این جمع اندکند .

گویند وقتی امام عصر (عج ) ظهور می کنند تعداد یارانشان 313 نفر است (به نظر می رسد این عدد معنایی است )اما همین اجتماع کوچک همه  دنیا را از شر ظلم وجور نجات خواهد داد ، انشالله .

 

هنگام ظهور حضرت ولی عصر (عج ) بابهای آسمان باز خواهد شد وآب رحمت از آسمان وزمین به هم پیوند خواهند خورد و ریشه ظلم  وجور را از میان خواهند برد و منتظران ویاران واقعی در کشتی نجات فرزند فاطمه (س) به سر منزل مقصود خواهند رسید .

آمین

َ

 

َ



مرزلن ::: جمعه 84/11/14::: ساعت 6:19 عصر


لیست کل یادداشت های این وبلاگ