سلام
خسته نباشيد . در رابطه با سوال مطرح شده بايد بگويم كه عادل تنها خداست و ما انسانها مي توانيم همان ذوالعدل باشيم يعني صاحب عدل چرا كه عادل محض بودن بسيار سخت و حتي ناممكن است ما تنهامي توانيم در محدوده خود عدالت را رعايت كنيم نه در تمام جهات اين است كه ما انسانها صاحب عدل هستيم و هيچگاه هيچ كس نمي تواند عادل به معناي خاص باشد .
سلام....
سلام و دورد بر بندگان شايسته خداوند مهربان
در يك شكل جامع وقتي به موضوع نگاه ميكنيم به اين نتيجه مي رسيم كه عدل خود يكي از اصول دين است را ، با كليت فروع دين سنجيده شده و نقاط اشتراك آن نيز بيان گرديده اين پست در يك تقسيم بندي از فروع
1- دو عنوان از فروع را در امورات فردي بيان نموده مانند نماز و روزه
2- شش عنوان را در امورات اجتماعي البته با در نظر گرفتن امر به معروف و نهي از منكر به طور مجزا در نظر گرفته مانند خمس و زكات و جهاد و....
3- دو عنوان را نيز در امورات فردي و اجتماعي در نظر گرفته همچون تولي و تبري .
طرح فروع دين با يك اصل از اصول دين اثبات ارتباط با طرح آن از زيبائيهاي كار اين تحقيق است كه انجام پذيرفته .
در مورد سئوال :: هم بايد عرض كنم بنظر ميرسد كه (( عادل )) مطلق فقط برازنده خدايي است قادر و تنها او برازنده اين اسم فاعل ميباشد و ما بقي كه به ذوالعدل طرح ميشود گوشه و شمه اي از ارث رسيده از فاعل مطلق است .