• وبلاگ : سرچشمه
  • يادداشت : رابطه علم وشيطان
  • نظرات : 0 خصوصي ، 3 عمومي
  • mp3 player شوکر

    نام:
    ايميل:
    سايت:
       
    متن پيام :
    حداکثر 2000 حرف
    كد امنيتي:
      
      
     
    + رحيم 

    سلام بر شهداي كربلا

    ممنون از زحمتي كه كشيديد و ما رو بهره مند از فيض علم كرديد بر دانسته هايمان افزوديد و منت فراگيري را به ما ارزاني داشتيد از اينكه جمع ما محروم از اين فيض ميشه كمي دل گرفته هستيم اما و اميدواريم به حضور سبز همه دوستان.

    در بحث مطرح شده اينكه چرا تكبر به هر كسي دست ميده بايد بگم كه تو مجادله اي كه شما ازش اسم برديد و به جا هم مطرخ شده شخص مجادله كننده اول بايد با خودش كنار آمده باشه و چون نفس انسان ميل به بدي رو داره در مجادلات شخص با خودش هميشه صاحب حق خود فرد هست و طلبكار از همه نظام هستي و باور اينكه آنچه را كه او فكر ميكند و مي فهمد درست است و لا غير ،اين امر آن تكبري را كه شما ازش اسم برديد به ارمغان مياورد اين چون مثل خيابان يكطرفه هست هميشه شخص راضي است چون اگر همانطور كه گفتيد اين حرفها به مباحثه با ديگران مي رسيد اولا اون تكبر دست نميداد دوما ذكات دانسته ها پرداخت ميشد سوما نقد بر نوشتار و گفتار انجام ميپذيرفت و چهارما به راحتي و ارزاني آدمي براي فكر خويش رفيق و همفكر پيدا ميكرد و ديگر واقعا اين جمله طلايي در مورد افراد صدق نميكرد .

    جهنم چيزي جز بودن در جهالت و ناداني و بي علمي نيست

    وقتي به اين جمله فكر ميكنم و بنظرم ميرسه كه در عوالم ديگري بايد نزد مهربانترين موجود جهان حضور پيدا كنم و پاسخگوي جهالتم باشم به خدا شرم حضور اين چنيني پيكره وجودي منو بهم ميريزه و آنگاه هست كه فكر ميكنم چه راههاي نرفته اي رو كه بايد مي رفتم و به جهالت گذراندم بنظر من هيچ آتشي سوزاننده تر از اين جهالت نيست كه هر كسي در آتشي كه خود افروخته است بايد مكافات بكشد اميدوارم براي چنين روزهايي كه به حضور مهربانم ميرسم سربلند بوده و بر انسانيتم ببالم انشالله .

    + نوريه 

    سلام

    كتاب قرآن علمي است كه هيچ چيز در ان فرو گذار نشده است و براي هر سوال ومشكل انسان پاسخي كاربردي ارائه مي دهد ... امروزه گستاخي وبي پروائي نسل جديد معضلي است كه همه با ان دست به گريبان هستند ... سوال اينجا است علت چيست ؟ و چه بايد كرد ؟ در آيات اين پست ما به جواب مي رسيم ، مجادله و بي پروايي زماني رخ مي دهد كه انسان در بي علمي فرو رفته باشد اگر ما توانايي علم اموزي به جوانان خود را داشته باشيم و آنان را به سلاح علم مجهز كنيم و انسانهايي عالم بپرورانيم اين مشكل حل خواهد شد ما فرزندان خود را در بي علمي محصور ساختيم و انتظار داريم فرمانبردار نيز باشند .... براي عالم ساختن نسل حاضر بايد اولا خود عالم شويم و ثانيا ظرف وجود انان را با نشانه ها و لذت علم پر كنيم تا سر فرو آورند .

    + نوريه 

    سلام

    علم از ابتداي خلقت در ضمير انسان وجود دارد ، همان گونه كه خداجويي در فطرت ما وجود دارد ( معني فطر = خلق )انسانها عالم خلق مي شوند و وقتي كه به سن تكليف مي رسند و بايد حساب وكتاب نزد خدا پس دهند با انجام گناه بر علم خود حجابي مي گسترانند و با اين حجاب از هدايت باز مي مانند .

    تو جه به نشانه ها در طول زندگي يكي از مهمترين وسيله هدايت هر انساني است توجه به كتاب منير - قرآن - درون انسان ( خود شناسي ) يكي از مهمترين موارد در رسيدن به علم ا... است ... هر انساني با توجه به ظرايف دروني وعدم گناه به درجه ايي خواهد رسيد كه معراج را درك كند ...