• وبلاگ : سرچشمه
  • يادداشت : تعاريفي از روابط صبر و شكر ((2))
  • نظرات : 0 خصوصي ، 2 عمومي
  • mp3 player شوکر

    نام:
    ايميل:
    سايت:
       
    متن پيام :
    حداکثر 2000 حرف
    كد امنيتي:
      
      
     
    + رحيم 

    با سلام و عرض ادب

    وقتي خداوند عزت عطا ميكنه اينطوري آدمي از هر چيزي تو هستي استغني مي ورزه ، بطوري كه هر كلامي از عمق وجود بر مياد بي هيچ كاستي بر وجود مي نشينه ، اين نعمتها بر اثر ممارست روح و روان انسان بدست مياد و بهايي است كه بر اثر تلاش و تفكر ناب قرآني هديه ميگردد و اين بايد بعنوان يادگاري بر همه زندگي انسان جاري بشه .

    دست شما درد نكنه نكات ، بسيار مو شكافانه و دقيق هست اينقدر كه همه جان كلام گفته شده و كاستيي رو نشان نميده.

    موفق باشيد و سر افراز يا حق

    + نوريه 

    سلام

    در بررسي واژه شكر بايد به اين مهم توجه كرد كه شكر نمي تواند انگيزه عملي باشد زيرا عقلاني آن است كه هر شكر پس از عمل صورت گيرد ، اما در دايره خلقت باعث ادامه عمل مي شود وادامه هر عملي نيروي محركه ايي است براي هستي .

    هنگامي كه پس از هر اراده خداوند آن را با دلي آرام پذيرا شويم وبا اعتماد بر خداوند با شهد شيرين توكل آن را سپري كنيم شكر را عملا معني كرديم واين احساس آرامش (( هر آنچه از سوي پروردگار پيش مي آيد خير مطلق است )) وشعف ، به جهان خرم از آنم كه جهان خرم از اوست ، عاشقم بر همه عالم كه همه عالم از اوست ، نماد شكر است كه خداوند به اين حس، ظرف زيباي عمل صالحه بعدي را عطا مي كند .

    با اين نگاه هر نياز بنده به انسان نه تنها باعث آزار وناراحتي نمي شود بلكه پاداشي است وباعث شادي و اين شادي شكري زيباتر مي طلبد واجري والا دارد .