• وبلاگ : سرچشمه
  • يادداشت : توکل و بازداشتن انسان از کفر و شرک و نفاق ورزيدن
  • نظرات : 0 خصوصي ، 3 عمومي
  • آموزش پیرایش مردانه اورجینال

    نام:
    ايميل:
    سايت:
       
    متن پيام :
    حداکثر 2000 حرف
    كد امنيتي:
      
      
     
    + زهره 

    با سلام

    مطالب بسيار زيبا و روان بود و زيبا تر آنكه حتي اگر داراي صفات حسنه باشي اما توكل نداشته باشي پايه هاي آن سست است . توكل همچون ديواري محكم پشت انسان قرار دارد . و انسان را در همه جا ياري مي كند . اگر ممكنه در مورد اين بخش كمي بيشتر توضيح بدهيد ( خداوند به پيامبر دستور مي دهد که پيرو ي از کفار و منافقين نکن ... و در ا خر آيه تاکيد مي کند بر اصل توکل ، پيروي از کفار و منافقين يعني اين که ( (‏ خداوند براي انسان کفايت نمي کند )) و انسان نيازمند از پيروي عده ديگري است ...) متوجه نشدم خداوند براي انسان كفايت نمي كند يا مي كند ؟

    و نكته جالب اينكه هر آگاهي نمي تواند علم را به دنبال داشته باشد . آگاهي زماني مفيد است كه ما با تمام وجود آن را پذيرفته باشيم .

    باز هم ممنون از زحمات شما

    + مائده 

    بنام محبوب بي همتا

    عجب است که ادعا داريم به او ايمان داريم و متوقعانه خواهان امنيت و آرامش و ...از جانب اوييم .... اما اما اما به هر چه غير اوست تکيه و توکل ميکنيم و فراموش ميکنيم اين گوي در يد قدرت او غلطان است ....

    *********

    الهي خودت بصيرت را بر روح ما بتابان .. الهي هدايت را روزيمان گردان .. چشم دل و روحمان را با زينت ايمان و توکل آشنا ، مأنوس و بينا کن ... الهي آمين

    سلام

    ماشاالله قلم تواناي شما بر هر چه فکر و رنگ و بوي بدي و نفاق و گمراهي ... داشت خط بطلان کشيد و آموختيم قرآن به زيبايي تمام دست نوازش ايمان را بر سر متوکلين و ارواح طيبه اي که تنها عظمت الله را ميبينند و تنها کلام پاک او را ميشنوند و تنها او را کارساز و وکيل خود ميدانند ميکشد تا به اوج برسند.. وچقدر تکرار اين جملات تفکر بر انگيز است هر چه بگوييم باز کم است... انشالله انشالله انشالله اهل عمل باشيم ...

    توکل است که باعث کاربردي شدن علم به سرچشمه حقيقت مي گردد ،‏هر علمي بي شرط توکل باعث کفر و طغيان انسان مي گردد .

    نتيجه : هر علمي پس از کسب، نياز به راهبر توکل دارد تا از مسير خويش گمراه نگردد ، توکل به علم مطلق تا منحرف نگردد و باعث ازياد علم از سوي منبع نور علم گردد .

    عدم توکل به قادر مطلق سبب انحراف قدرت مي گردد

    عدم توکل به عالم مطلق سبب انحراف علم مي گردد و...

    نتيجه : هر صفت زيبا و نيکي بدون توکل به منبع فيض خداوند نه تنها سبب رشد و کمال نمي گردد بلکه ضلالت را در پي خواهد داشت که توکل رشد دهنده جميع صفات حسنه است .

    اين هم تعريف زيباي ديگري : مومنين کساني هستند که به يقين و آرامش رسيده اند و خداوند را به عنوان تنها نيروي لايزال همه هستي باور دارند و او را کافي مي دانند

    + رحيم 

    با سلام و عرض ادب

    توضيح و بيان و دسته بندي گروههاي مختلفي که با شرايط خاص خودشان كه قابل اعريف نيز نيست و در جوامع بشري زندگي ميکنند هر چند از اين دايره و محدوده خارج نيستند و همگي شامل اين دسته بندي ميشوند و انشالله که با شناخت اين سه گروه مراقبت از نفس ما بيشتر و بيشتر بشه همواره مطلبي ذهنم رو به خودش مشغول ميكرد و مرتب فكر ميكردم كه اگر اين سه دسته از انسانها كه تو تقسيم بندي شما جا گرفته درسته اين سه گروه رو ديگر به چه ميشد تشبيح كرد امروز حجابي رو از جلوي چشمان خود بر داشته مي بينم كه اين موضوع رو مديون شما دوستان هستم و آن موضوع و اهميت آن اين بود كه متوجه سه دسته اخري كه شما به شايسته ترين وجه توضيح آن را نو شتيد و متوجه شديم كه قاسطين و مارقين و ناكسين همان تقسيم بندي در اول پست مي باشندكه براي خودم به واقع مانند يه كشف زيبا بود .

    جانم لرزيد وقتي تعريف عزيزي را از مجموعه خودمان داشتم و زيبايي نگرش بقدري احساسات مرا بر انگيخت كه وجودم رو يه حس گناه پر ميكرد و مانند انسانهاي بي تكليف شده بودم .

    با عنايت به مرحمت حق و زبان گوي شما خداوند توفيقات روز افزونش را هرگز از ما دريغ نخواهد نكرد انشالله

    شكر ايزد كه ميان من و او صلح افتاد

    صوفيان رقص كنان باده مستانه زدند

    التماس دعا از همه عزيزان