• وبلاگ : سرچشمه
  • يادداشت : توکل و اخلاق حسنه ، اعتماد به خدا و نصرت خدا
  • نظرات : 0 خصوصي ، 4 عمومي
  • درب کنسرو بازکن برقی

    نام:
    ايميل:
    سايت:
       
    متن پيام :
    حداکثر 2000 حرف
    كد امنيتي:
      
      
     
    + زهره 

    سلام

    بسيار زيبا و روان بود و اوج صداقت در اين نوشتار به چشم مي خورد . بيان ارتباط بين اطاعت ، تسليم ، رضامندي و در نهايت اعتماد بسيار زيبا بود و بيان اين نكته كه ما تنها در سايه توكل است كه به آرامش مي رسيم بسيار تكان دهنده بود .

    موفق و مويد باشيد

    + رحيم 

    با سلام

    از تاخير درنوشتن کامنت عذر خواهي ميکنم

    چند مطلب به نظرم ياد آوريش مهم بنظر ميرسه که بطور اختصار مياريم تا ياد آور شويم که چقدر اهميت داره.

    اول اينکه مقايسه اي شده بين توکل و اطاعت و بايد بگيم که در اطاعت از خداوند توکل هست اما در توکل به خدا ممکنه اطاعت از خدا نباشه يا به زبان ديگر و به گفته دوستان عزيز بدانيم که توکا يه نيت قلبي است .

    دوم اينكه رابطه صفات خوب وبد كه در عناوين به آن بر خواهيم خورد همه قابل توضيح و تعمق است و ما را به نتايج خوبي خواهد رساند از صفات خوب مانند شجاعت و شهامت ، آرامش ، و.... و از صفات بد مانند حرص ، حسد و.......را نام برد .

    سوم تعريف خوب و زيبا از توكل در پاراگراف آخر پست است كه متوكل افق فكرش انچنان بلند است كه تكيه بر مخلوقات ضعيف ..........همه اينها نشان از بر داشتهاي خوب پسنديده است انشالله در سايه سار قران هميشه موفق و پيروز باشيد

    +

    سلام

    به زيبائي آيه تاكيد مي كند بر انجام طاعت كه ...

    از آنان در گذر و براي ايشان آمرزش بخواه و با آنان در امر مشورت کن و چون عزم کردي بر خدا توکل کن که خدا توکل کنندگان را دوست دارد...

    و در اين پست به زيبائي به ان اشاره شده كه بدانيم توكل تنها يك نيت قلبي نيست بلكه عملي هوشنمدانه و مختارانه است مثل شكر ، بنابراين گفتن اينكه توكل كردم وهيچ عملي انجام نشود معني واقعي توكل نخواهد بود ... بايد اين اعمالي كه قبل از توكل ، حين توكل ، بعد از توكل بايد انجام گيرد در همه پست ها مورد توجه قرار گيرد.

    ...

    + مائده 
    تويي هم مصطفي و هم محمد ، تو را در آسمان نامند احمد ، تو کانون صفا مرد يقيني ، تو عين رحمه للعالميني . عيد مبعث بر تمام مسلمانان مبارک باد .